top of page
Search
Azisis

Τα προβλήματα των προθερμαντήρων diesel

Κάθε οδηγός πάνω από τα σαράντα, γνωρίζει το παλιό τρίπτυχο μπουζί, πλατίνες, λάδια, με το οποίο αναφερόταν στο σέρβις του οχήματός του. Φυσικά, με την εμφάνιση της ηλεκτρονικής ανάφλεξης οι πλατίνες εξαφανίστηκαν ή έστω υπάρχουν ακόμη σε κάποια παλιά, κλασικά αυτοκίνητα.


Κάτι ακόμα όπως που δεν στέκει πια στην πιο πάνω πρόταση, λόγω της κυκλοφορίας τα τελευταία χρόνια οχημάτων τα οποία κινούνται με καύσιμο πετρέλαιο ή αλλιώς καύσιμο ντίζελ (diesel), είναι τα μπουζί. Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα δεν διαθέτουν μπουζί, αλλά προθερμαντήρες.


Γιατί υπάρχει όμως αυτή η διαφοροποίηση; Ποιες είναι οι διαφορές ανάμεσα στους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ και τι ακριβώς κάνουν οι προθερμαντήρες diesel;

Οι διαφορές ανάμεσά τους, ξεκινούν από την πρώτη στιγμή που εφευρέθηκε ο κινητήρας ντίζελ. Ο λόγος που οδήγησε στη δημιουργία του ήταν πως ο κινητήρας βενζίνης της εποχής δεν ήταν αρκετά αποδοτικός, μιας και στην τροφοδοσία του οχήματος γινόταν χρήση ουσιαστικά μόνον ενός μέρους του καυσίμου. Το υπόλοιπο καύσιμο απλά παρήγαγε θερμότητα.


Φυσικά, οι σύγχρονοι κινητήρες βενζίνης έχουν βελτιωθεί κατά πολύ αλλά και πάλι, δεν έχουν την ίδια αποδοτικότητα με τους κινητήρες ντίζελ.

Σε βασικό επίπεδο, και οι δυο κινητήρες έχουν παρόμοια λειτουργία, μιας και είναι κινητήρες εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούν ταχύτατες εκρήξεις στο εσωτερικό τους για να παράγουν την ενέργεια που θα κινήσει το όχημα. Η βασική τους διαφορά είναι ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η έκρηξη.


Στους κινητήρες βενζίνης, το καύσιμο αναμιγνύεται με τον ατμοσφαιρικό αέρα και συμπιέζεται από τα έμβολα μέσα στους κυλίνδρους. Εκεί τα μπουζί αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν το σπινθήρα που θα προκαλέσει την έκρηξη (ανάφλεξη μείγματος).

Στους κινητήρες ντίζελ, ο αέρας συμπιέζεται αρχικά ανεξάρτητα και θερμαίνεται, στη συνέχεια αναμιγνύεται με το καύσιμο, το οποίο αναφλέγεται λόγω της θερμοκρασίας του συμπιεσμένου αέρα. Σε αυτό το σημείο, αναλαμβάνει ο προθερμαντήρας την αύξηση της σχετικής θερμοκρασίας, σε περίπτωση που λόγο συνθηκών η θερμοκρασία που προκαλεί η συμπίεση του αέρα δεν επαρκεί.


Ουσιαστικά λοιπόν, ο προθέρμανση diesel αποτελεί ένα θερμαντικό στοιχείο το οποίο αυξάνει τη θερμοκρασία του καυσίμου στο εσωτερικό των κυλίνδρων πριν εισαχθεί ο συμπιεσμένος αέρα. Υπάρχουν λοιπόν, από ένας σε κάθε θάλαμο καύσης, είτε σε κάθε προθάλαμο ανάλογα με το είδος του κινητήρα.


Τα προβλήματα των προθερμαντήρων diesel

Όπως και σχεδόν κάθε άλλο τμήμα του οχήματος και ειδικά τα αναλώσιμα, με την πάροδο του χρόνου και τη συνεχή χρήση, οι προθερμαντήρες αρχίζουν να χάνουν σε απόδοση και τελικά, παύουν να λειτουργούν.

Μην ανησυχείτε όμως, υπάρχουν κάποιες απλές ενδείξεις ή συμπτώματα που θα σας ενημερώσουν άμεσα για την ανάγκη αντικατάστασής τους. Ας δούμε τα συμπτώματα αυτά παρακάτω:

  • Προβλήματα κατά την εκκίνηση του κινητήρα. Αν οι προθερμαντήρες βρίσκονται κοντά στο τέλος της λειτουργικής τους ζωής, θα ξεκινήσετε να αντιμετωπίζετε προβλήματα στην προσπάθεια να βάλετε μπροστά τον κινητήρα. Το συγκεκριμένο σύμπτωμα εμφανίζεται κυρίως τους χειμερινούς μήνες που η μειωμένη ισχύς των χαλασμένων προθερμαντήρων δεν επαρκεί.

  • Εμφάνιση καπνού στην εξάτμιση. Αν ο κινητήρας αρχίσει να παράγει περισσότερο καπνό από τον κανονικό, θα πρέπει να ελέγξετε τους προθερμαντήρες σας. Αν ο καπνός είναι λευκός, σημαίνει πως ο προθερμαντήρες δεν ανεβάζει αρκετή θερμοκρασία. Αν ο καπνός είναι μαύρος ο προθερμαντήρας έχει ζημιά και προκαλεί ανισορροπία στην αναλογία του μείγματος καυσίμου.

  • Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Οι χαλασμένοι προθερμαντήρες ενδέχεται να εμποδίζουν την καύση, αυξάνοντας την ποσότητα καυσίμου που απαιτείται για την κίνηση του οχήματος.

  • Απώλεια ισχύος. Όταν οι προθερμαντήρες δεν λειτουργούν σωστά, ο κινητήρας δεν παράγει την κανονική του ισχύ.

  • Ρελαντί σε χαμηλότερες σ.α.λ., σημαίνει πως έχουν χαλάσει οι προθερμαντήρες ή έχουν καλυφθεί από υπολείμματα της καύσης, οπότε απαιτούν αντικατάσταση.

Σε κάθε περίπτωση, ο έλεγχος των προθερμαντήρων θα πρέπει να γίνεται στα προγραμματισμένα διαστήματα συντήρησης, για να αποφύγετε τις δυσλειτουργίες, αλλά ακόμη και ζημιές στον ίδιο τον κινητήρα.


Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας



70 views0 comments

Comments


bottom of page